בדרך למשבר קואליציוני • 'יהדות התורה' מאיימת: "נחרים את ההצבעות בכנסת"

    איתי גדסי 1 Comment on בדרך למשבר קואליציוני • 'יהדות התורה' מאיימת: "נחרים את ההצבעות בכנסת"
    21:20
    19.05.24
    יענקל'ה פרידמן No Comments on יענקל'ה: "נס גלוי באיראן; רק להיזכר במאות הטילים ששיגרו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברי סיעת 'יהדות התורה' פנו במכתב תקיף לשר התיירות יריב לוין, שהיה חבר צוות המו"מ הקואליציוני, ודרשו לקיים סעיפים בהסכם הקואליציוני אשר יש בהם סחבת מתמשכת מאז תחילת הקדנציה.

    בין הסעיפים שצויינו במכתב חברי הכנסת של יהדות התורה: יישום חוק הבטחת הכנסה, הקובע (על פי סעיף 60 בהסכם הקואליציוני) שהממשלה תעביר את חוק הבטחת הכנסה – לא יאוחר מהעברת התקציב, כלומר בסוף 2015. מכיון שזה מתמהמה הגישה יהדות התורה הצעת חוק פרטית, שעברה בועדת השרים לחקיקה, ועד לרגע זה – 4 חודשים מאז החלטת הועדה, לא חלה שום התקדמות.

    f77ce239-f2f8-4072-85d7-d76f95137003

    חוק הליבה, הממשלה הייתה אמורה לפעול לאישור החוק עד העברת התקציב, ונכון להיום לא חלה שום התקדמות.

    חוק ההעדפה המתקנת לחרדים, על מנת לזרז את הממשלה, יזם ח"כ גפני הצעת חוק פרטית, שאושרה ב-22.7.15 בקריאה טרומית, אך הוחלט כי לאחר התמיכה בקריאה טרומית, יש להמתין להצע"ח ממשלתית. נכון להיום – 7 חודשים מאז לא חלה שום התקדמות.

    בהתייחס לסוגיית הרפורמים, הוסיפו חברי הכנסת וציטטו את סעיף 35 בהסכם, "יישמר הסטטוס קוו בנושאי הדת והמדינה כפי שהיה מקובל זה עשרות שנים בישראל". מאחר ונעשתה פגיעה בסטטוס קוו, על הממשלה לתת מענה בחקיקה להסדרת הנושא.

    את המכתב חותם יו"ר הסיעה מוזס, "בשם סיעת יהדות התורה הנני להודיעך כי או מצפים לקידום הנושאים הנ"ל בהקדם ובאופן דחוף", ומשגר איום, כי "אם לא כך, נאלץ לשקול צעדינו בתמיכה בחקיקה קואליציונית".

    חבר הכנסת משה גפני תקף בישיבת הסיעה את התנהלות הקואליציה והליכוד ביחס להסכמים הקואליציוניים, וביקש להחליט כי יהדות התורה תחרים את ההצבעות בכנסת עד ליישום ההסכמים הקואליציוניים במלואם.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בס"ד

      סוף סוף ! אולי יש תקווה? היה מוזר מאוד שעד עכשיו
      לא נעשתה כזו דרישה ישירה ותקיפה למימוש ההסכמים הקואלציוניים
      הסעיפים שהוזכרו הם דגם מייצג מתוך הרבה מאוד סעיפים אחרים שלא קויימו כלל וכלל, ובפרט בנושאי חינוך הן בדברים הנוגעים לעצמאות החינוך החרדי והן לתקצוב שלפי ההסכם נכתב (בסעיף 67 – מיד אחר ההתיחסות לאמור בסעיף 66 שמוזכר במכתב) "שר החינוך יקים צוות שיבחן את דרכי החישוב של 55% ו/או 75% לצורך הגדרת התקצוב במוסדות הפטור והמוכר שאינו רשמי. בנוסף, הצוות יבחן את יישום כללי הדיווח הקיימים."
      בנוגע להתערבויות של משרד החינוך כל רגע שחולף הוא קריטי! משרד החינוך בשיתוף עם ראמ"ה פועלים באגרסיביות ובאינסטנסיביות להשתלטות על ידי הפעלת מערך "השתלמויות" בהם נותנים פשוט הוראות לצוותי החינוך וכעת באופן אובססיבי משגעים מידי יום את מנהלי המוסדות לחתום על התחייבות למבחני מיצ"ב ועוד ועוד!